حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

دریـچه ای به دنیـای مدیریت گردشگـری، جهانگـردی، هتـلداری، راهنمـای تـور و مدیریت فنـی دفاتر خدمـات مسافرتـی

آمار سایت

نظرسنجی سایت

اولین روستای ایران که در فهرست دهکده های جهانی سازمان گردشگری قرار گرفت چه نام دارد؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 459
  • بازدید دیروز : 724
  • بازدید کل : 1559609

آشنایی با نرم افزار ArcGIS (دانلود رایگان و آموزش)


آشنایی با نرم افزار ArcGIS (دانلود رایگان و آموزش)

نرم افزار ArcGIS در زمینه تهیه سیستم های مکانی کاربرد دارد. این نرم افزار برای استفاده در بخش GIS کاربرد آسانی دارد و به کاربران به سادگی این فرصت را می دهد تا اطلاعات مکانی و داده های توصیفی خود را برای ایجاد نقشه ها ، جداول مربوط به آن و نمودارها استفاده نمایند. در واقع ArcGIS نرم افزاری برای ساخت یک سیستم اطلاعات مکانی کامل است. این نرم افزار ابزارهای برای برنامه سازی، ایجاد نقشه و مدیریت آن، یک بانک اطلاعاتی در سطوح سازمانی و پشتیبانی از سیستم های همراه و بیسیم است. همچنین ابزارهایی برای تحلیل کیفی و کمی داده ها و نمایش آن در اختیار کاربران قرار می دهد.

این نرم افزار توانایی به شکل دسک تاپ و قابل نصب بر روی سیستم های عامل مختلف است. از مهمترین وظایف ArcGIS مدیریت داده های مکانی، جستجوی داده ها، ساخت لایه های جدید، ویرایش فرا داده ها، ایجاد پیوند میان داده های مکانی شخصی و پایگاه های داده می باشد. در واقع مهمترین و پرکاربردترین قابلیت ArcGIS ساخت لایه های جدید در نقشه و مدیریت فرا داده است. قابلیت های عمده این نرم افزار به شرح زیر می باشد:

  • تدوین وایجاد یک پایگاه داده های اطلاعاتی
  • محیط عملیاتی و گرافیکی آسان
  • بهره برداری از مجموعه ی کاملی از ابزارها
  • داشتن نمونه هایی از داده های آماری قابل استفاده
  • نمایش نمودارهای اطلاعاتی

کاربرد نرم افزار ArcGIS در صنعت گردشگری، تهیه سامانه های اطلاعاتی جغرافیایی است. این رویکرد بخش مهمی در برنامه ریزی مقاصد گردشگری است که در سال 1990 آغاز شد. این سیستم توانایی لازم برای شناسایی ظرفیت های گوناگون مقاصد در بخش های مختلف را فراهم می کند و همچنین قابلیت های برای درک کاستی ها و ضعف ها در مسیر بهبود شرایط پیش رو در اختیار مدیران قرار می دهد.

سامانه های اطلاعاتی به دلیل برخورداری از ویژگی های دو بعدی بودن اطلاعات ابزار مهمی در مدیریت گردشگری محسوب می شوند. دوبعدی بودن اطلاعات بدین معنی است که داده های تهیه شده علاوه بر بهره گیری از شاخص های مکانی یا فضایی از خصیصه های توصیفی نیز بهره مند هستند.

ArcGIS یکی از نرم افزارهای مهم و کاربردی در تهیه نقشه های گردشگری برای مقاصد مختلف است. بررسی اطلاعات و تحلیل داده های مکانی یکی از مهمترین وظایف مدیران مقصد در بهینه سازی زیرساخت و روساخت های گردشگری خواهد بود. از این رو توانایی در استفاده از این نقشه های به عنوان یکی از قابلیت های فعالین صنعت گردشگری محسوب می شود. در واقع سامانه های اطلاعاتی گردشگری در قالب نقشه ها علاوه بر جانمایی مکان ها مورد نیاز گردشگران به بررسی موقعیت آنها در مقیاس جغرافیایی نیز می پردازد.

ارائه مسیر دسترسی، معرفی جاذبه ها (طبیعی، فرهنگی و ویژه)، استفاده از زیرساخت های شهری، ارائه اقامتگاه ها، موقعیت های آب و هوایی ،مراکز خرید و بازارهای محلی، جایگاه های سوخت، تسهیلات شهری بخشی از دستاوردهای نقشه های گردسشگری است.

در ادامه می توانید نرم افزار ArcGIS را به صورت رایگان و از طریق لینک مستقیم دریافت نمایید.

مشخصات نرم افزار:

قابلیت نصب بر روی تمامی سیتم های عامل

حجم 1.03 گیگابایت به همراه کرک

لینک دانلود در «دانلود رایگان فایل»

 

جهت دریافت جزوه آموزشی نرم افزار ArcGIS  اینجا  کلیک کنید.

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 2349

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استاد دانشگاه و مدرس رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگـری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما