چکیده: صنعت گردشگری در حال گذار به بازارهای جدید است. منشأ این تحول محصول تغییر نگرش مشتریان این صنعت است. امروز فشار زندگی شهرنشینی سبب شده افراد در زمان فراغت خود به دنبال کسب تجربه های جدیدی خارج از چارچوب زندگی مدرن باشد. یکی از عرصه نو در صنعت گردشگری (اگروتوریسم) یا (گردشگری کشاورزی) است. این فرایند کسب تجاربی می پردازد که راستای فعالیت ها و رویدادهای کشاورزی است. کاشت و برداشت محصول و بازی در فعالیت های جانبی فرصتی برای کسب تجربه های جدید در ورای زندگی شهرنشینی است. گردشگری کشاورزی می تواند به عنوان یک اهرم در جهت افزایش درآمدهای کشاورزی و همچنین رونق صنعت گردشگری گام های عملی بردارد. بی تردید ارتقای سطح درآمدی در صنعت کشاورزی همراه با آموزش مناسب و هدایت درآمدهای مازاد بخش های تولیدی سبب افزایش سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی هر کشور می شود. همچنین افزایش فرصت سرمایه گذاری در مزارع موجب ارتقای سطح اشتغال و بهبود کیفیت زندگی و کنترل مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.
کلمات کلیدی: اگروتوريسم، گردشگری، كشاورزی، مزارع، گردشگری کشاورزی
***
نویسنده: حسین مقصودی - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی پردیس فارابی دانشگاه تهران
سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس بین المللی توسعه با محوریت کشاورزی ، محیط زیست و گردشگری
زبان مقاله: فارسی
تعداد صفحات: 12
نوع فایل: PDF
برای مشاهده سایر مقالات گردشگری (فارسی) اینجا کلیک کنید.
مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
برچسب های مهم