حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

دریـچه ای به دنیـای مدیریت گردشگـری، جهانگـردی، هتـلداری، راهنمـای تـور و مدیریت فنـی دفاتر خدمـات مسافرتـی

آمار سایت

نظرسنجی سایت

اولین روستای ایران که در فهرست دهکده های جهانی سازمان گردشگری قرار گرفت چه نام دارد؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 717
  • بازدید دیروز : 866
  • بازدید کل : 1568343

حکومتی در عرش؛ کاخ عالی قاپو اصفهان


عمارت سلطنتی عالی قاپو که در ضلع غربی میدان نقش جهان قرار دارد از عجایب معماری عهد صفوی است که در ربع اول قرن 11 ه.ق به دستور شاه عباس کبیر ساخته شد. ارتفاع کاخ عالی قاپو 48 متر است و به نوعی نخستین آسمان خراش ایرانی است. عالی قاپو بنایی چند منظوره برای شاه عباس و جانشینانش بود. مورخین شاه عباس از آن به نام «دولتخانه مبارکه ی نقش جهان» یاد کرده اند طبقه اول کاخ، مرکز فرماندهی قراولان و کارگزان بود. این بخش یگانه قسمت عالی قاپو بود که مردم عادی برای تقدیم عریضه ها و دادخواست های خود به پادشاه حق ورود به آن داشتند.

طبقه چهارم کاخ از نقشه ی معماری پیچیده ای برخوردار است و اتاق خواب شاه در این طبقه بسیار ماهرانه بنا شده بود. در طبقه ششم کاخ، بزرگترین تالار کاخ بود که حکم سالن مذاکرات سیاسی داخلی و خارجی شاه عباس را داشت. درعهد جانشینان شاه عباس، این تالار کاربرد خود را از دست داد و به اتاق بزم معروف به «اتاق موسیقی» شد. گچبری های زیبای این طبقه که به شکل انواع جام و صراحی در طاق ها و دیوارها تعبیه شده، از قسمت های جالب این بناست.

***

از بالای آخرین طبقه ی عمارت، بهترین منظره ی شهر تاریخی اصفهان قابل رویت بود. در 1054ه.ق و در زمان سلطنت شاه عباس دوم تالار با شکوهی به بنای اصلی افزوده شده است که شاه صفوی و مهمانان او، از تالار همین عمارت، مناظر بازی چوگان، چراغانی، آتش بازی ها و نمایش های میدانی را تماشا می کرده اند.

همچنین مینیاتورهای هنرمندانه ی «رضا عباسی» نقاش معروف عهد شاه عباس، نقاشی های گل و مرغ و شاخ و برگ، اشکال وحوش و طیور و گچبری های زیبای آن از قسمت های جالب توجه این بناست. ایوان باشکوه عالی قاپو سقف چوبی زیبایی دارد که مزین به منبت کاری و نقاشی است.

 ***

نشانی: اصفهان - میدان امام حسین (دروازه دولت)- خیابان سپه- میدان نقش جهان (موقعیت روی نقشه)

The royal hall of Ali-Qapu is located west of Naghsh-e Jahan Square An architectural wonder of the Safavid era, it was built in the early years of the 16th century under the Great Shah Abbas. Ali-Qapu Palace is in fact 48 meters high, and somehow regarded the first Iranian skyscraper. A multi-functional edifice, Ali-Qapu was used by shah Abbas I and his successors alike. The historians of Shah Abbas refer to it as “The Blessed State Hall of Naghsh-e Jahan”.

***

The first floor of the palace served the commandership headquarters of the watchmen and officials. It was the only section of the palace where the ordinary people could enter, in order to submit their petitions and complaints to the king.

The largest hall was situated in the sixth floor to serve a salon for domestic and international political meeting and negotiation in the time of Shah Abbas I. Later, during the reign of his successors, the hall lost this functionality and turned into a party room renowned as “The Music Room”.

Artistic miniatures of Reza Abbasi (the well know painter in the time of Shah Abbas) displaying floral and fowl patters, foliage designs, image of birds and beasts and also the beautiful plaster works are all worth seeing in this palace. The lofty terrace of Ali-Qapu Palace enjoys a wooden ceiling decorated with painting and wood carvings.

***

Address: Isfahan - Imam Hossein Square (Government Gate) - Sepah Street - Naghsh Jahan Square (Location on the map)

حکومتی در عرش؛ کاخ عالی قاپو اصفهان
انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

برچسب های مهم

میراث پادشاه مؤمن؛ مسجد شاه اصفهان


مسجد جامع عباسی (مسجد شاه) در ضلع جنوبی میدان تاریخی اصفهان در 1020 ه.ق به فرمان شاه عباس اول در بیست و چهارمین سال سلطنت وی شروع به ساخت گردید. در ساختمان مسجد به منظور تزئین میدان بزرگ (میدان نقش جهان) در 1025 ه.ق در حالی که هنوز کار پی ریزی قسمت های دیگر مسجد ادامه داشت، سر در نفیس کاشیکاری معرق آن بنا نهاده شد و کتیبه سر در مسجد به خط ثلث «علیرضا عباسی» در 1025 ه.ق نگاشته شده و حاکی از آن است که شاه عباس این مسجد جامع را از مال خاص خود بنا کرده و ثواب آن را به روح جد اعظم خود «شاه طهماسب» اهدا نموده است.

این مسجد شاهکارهای جاویدان از معماری و کاشیکاری و حجاری ایران در قرن 11 ه.ق است. از نکات جالب توجه این مسجد، انعکاس صوت در مرکز بزرگ جنوبی آن است. قطعات بزرگ سنگ های مرمر یکپارچه و سنگ های نفیس، مخصوصاً سنگ نفیس شبستان غربی گنبد بزرگ که به تاریخ 1095 ه.ق است، از دیدنی های جالب این مسجد است. رنگ های فیروزه ای و آبی و زرد و نقش طلایی های ملایم روی گنبد و زیر سقف و دیوارهای کاشیکاری این بنای باشکوه بسیار چشم نواز است. درهای ورودی نقه ای، مطلا شده متعلق به دوره ی شاه صفی است. در این مسجد، چندین سنگاب زیبا و حکاکی شده وجود دارد که متعلق به عهد صفوی است.

***

نشانی: اصفهان - میدان امام حسین (دروازه دولت)- خیابان سپهمیدان نقش جهان (موقعیت روی نقشه)

The Abbasi Grand Mosque building is located south of the historic square of Naghsh-e Jahan. It was founded in 1611 under Shah Abbas I, celebrating the anniversary of his 24th year kingdom. In 1616, when the foundation of other part of the Mosque was still being laid down, the mosque door was installed in order to ornate the grand square. For this purpose, a valuable portal with mosaic art work was used.

The epigraph above the mosque portal was written by Alireza Abbasi in 1616, in Sols script. It says that Shah Abbas I established the Grand Mosque by his personal finance, so as the spiritual reward of this action be dedicated to the soul of his grandfather, Shah Tahmasb.

This mosque is an everlasting masterpiece of Iranian architecture, displaying the tile working and carving art in the 16th century. The turquoise, blue and yellow colors, the delicate golden patterns on the dome and below the celling, and also tile work on the walls of this lofty monument are indeed eye-catching. The silver entrance doors which are gilded belong to Shah Safi era. In this mosque, there are several beautifully carved stone troughs, the orgin of which is in the Safavid period.

***

Address: Isfahan - Imam Hossein Square (Government Gate) - Sepah Street - Naghsh Jahan Square (Location on the map)

میراث پادشاه مؤمن؛ مسجد شاه اصفهان
انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

برچسب های مهم

پنجره ای به جهان هنر؛ میدان نقش جهان اصفهان


میدان نقش جهان در 1021 ه.ق به فرمان شاه عباس اول در مرکز شهر اصفهان بنا شد. این میدان از لحاظ ابعاد و عظمت و اهمیت بناهای پیرامون آن یکی از مهم ترین میادین تاریخی جهان به شمار می آید. طراح این میدان «علی اکبر اصفهانی ملک المعمار» دربار شاه عباس بوده است. از زمان بنای میدان تاکنون تغییراتی بسیار کوچک در آن رخ داده است، از جمله بناهایی که از بین رفته اند، می توان به برج ساعت در شمال مسجد شیخ لطف الله و نقارخانه در بالای سر در قیصریه اشاره کرد.

همچنین چمن و حوض وسط میدان مربوط به دوره ی پهلوی هستند. میدان نقش جهان در عهد صفویه میدان بازی و ورزش چوگان بوده است که در آن زمان ورزش ملی و فراموش شده کشورمان می باشد. میدان نقش جهان با بیش از 80 هزار متر مربع و وسعت 510 متر طول و 163 متر عرض دومین میدان بزرگ جهان پس از میدان «تیان آن من» پکن است.

***

وسایل مورد نیاز جهت بازدید: کفش راحت، بسته به هوا: در هوای گرم «لباس سبک و خنک» و در هوای سرد «لباس مناسب گرم»، دوربین کامپکت عکاسی.

نشانی: اصفهان - میدان امام حسین (دروازه دولت)- خیابان سپه (موقعیت روی نقشه)

Naghsh-e Jahan Square was established in 1612, under the safavid king, Shah Abbas I, in the center of Isfahan. Due to its magnificence and huge dimensions, as well as the importance of the surrounding monuments, Naghsh-e Jahan Square is in fact considered one of the historic squares in the world. The designer was who used to work in the kings court. Since its foundation, the square has received few changes.

Among the monuments that were later destroyed, one can point to the clock Tower situated north of Sheikh Lotf-Allah Mosque, and also the place wherer the drums were used to be beaten above the Qeysarieh Bazaar Portal. The Lawn area and the basin found in the middle of the square actually belong to the Pahlavi era. During the reign of the Safavid dynasty, Naghsh-e Jahan Square served a playground and a field for holding the games of polo, a national sport in Iran of the time; but which is now almost forgotten today. Enjoying an 80000 square is regarded the second largest square in the world, after Tiananmen Square in Beijing.

 ***

Needed Equipment: comfortable shoes (sneakers), a compact camera, light and cool outfit when weather is warm; and it is cold, warm clothing.

Address: Isfahan - Imam Hossein Square (Government Gate) - Sepah Street (Location on the map)

پنجره ای به جهان هنر؛ میدان نقش جهان اصفهان
انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

برچسب های مهم

وبینار آموزشی «نقطه شروع»؛ راهکارهای ورود به بازار گردشگری


ورود به بازار گردشگری و فعالیت در آن یکی از مهمترین دغدغه های علاقه مندان، فراگیران و دانشجویان این صنعت است. با این حال؛ در دوره های آموزشی و آکادمیک این صنعت مبحث جدی برای روشن شدن مسیر پیش روی افراد پس گذراندن این دوره ها وجود ندارد. افراد بی شماری در بخش های گوناگون آموزشی صنعت گردشگری فارغ التحصیل شده و اکنون با عناوینی چون راهنمای گردشگری، مدیر فنی و ... فاقد فرصت های شغلی هستند و جهت ورود به این بازار و شروع فعالیت های خود دانش اندکی در اختیار دارند.

سرفصل های کارگاه آموزشی «نقطه شروع»:

- مقدمات طراحی مدل کسب و کار

- ارزیابی بهترین تاکتیک های شروع

- تدوین برنامه های بازاریابی

- راه اندازی و گسترش شبکه های اجتماعی

- اصول توسعه ارتباطات شغلی و حرفه ای

- طراحی محصول (خدمت) نهایی

*****
بر همین اساس این کارگاه تلاش دارد با بررسی راهکارهای گوناگون در بازار گردشگـری به آموزش اقدامات موثر در مسیر شروع به فعالیت در این صنعت بپردازد و علاقه مندان آن را به سمت فرایندهای عملیاتی موثر سوق دهد.

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: جمعه 27 تیرماه 1399 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

وبینار آموزشی «چهلچـراغ گردشـگری»؛ معرفی 40 ایده کارآفرینی در گردشگری


کارآفرینی؛ مسیری به اشتغال زایی و ارتقاء کیفیت زندگی است و صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین صنایع مولد فرصت های اشتغال؛ بستر مناسبی برای انجام فعالیت های کارآفرینانه است. با این حال مهمترین مانع در مسیر خلق فعالیت های کارآفرینی در گردشگری، یافتن ایده های مناسب است، تا با کنکاش تبدیل به فرصت و با تلاش به سمت کسب و کاری پر رونق مبدل گردد.

با توجه به اهمیت «ایده» در خلق فعالیت های کسب و کار، این کارگاه تلاش دارد به معرفی 40 ایده کارآفرینانه در صنعت گردشگـری بپردازد تا گامی مهم در توسعه ی فرصت های اشتغال زایی این صنعت برداشته باشد.

سر فصل های آموزش

- ایده چیست؟

- تفاوت ایده ها و فرصت ها

- معرفی ایده های کارآفرینی در صنعت گردشگری

و...

*****

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: جمعه 24 دی 1400 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

دوره آموزشی «سفرنامه نویسی»؛ از تولید محتوا تا کسب درآمد


مهارت در تولید محتوا؛ امروزه یکی از ضروریات فعالیت در صنعت گردشگری است. شاید بتوان مدعی بود؛ مهمترین ابزار بازاریابی در این صنعت، «تولید محتوای مناسب و مورد نیاز گردشگران و مخاطبان» است.

«سفرنامه نویسی» یا شرح وقایع سفر یکی از قدیمی ترین و در عین حال یکی از جذاب ترین محصولات سفر و فعالیت های گردشگری در بخش فرهنگی و اقتصادی است. تا جایی که قدیمی ترین اسناد گردشگری به شرح سفر افراد مختلف از سراسر جهان اختصاص دارد. امروزه با توسعه شبکه های ارتباطی- اجتماعی و گسترش فضای مجازی بهره گیری از این ابزار راهبردی ساده تر و اثرات مثبت آن در بخش های برندسازی و بازاریابی عمیق تر و اساسی تر است.

***

جایگاه مهم سفرنامه نویسی به گونه ای است که به عنوان یکی از منابع کسب درآمد و تامین هزینه های سفر در صنعت گردشگری شناخته می شود و امروزه افراد مختلفی فارغ از تخصص و جایگاه های حرفه ای و اجتماعی به تدوین و نشر وقایع سفر خود می پردازند و نتایج آن را در قالب کتاب ها، مقالات و داستان ها به رشته تحریر درآورده و یا از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند و از این طریق ساختارهای بازاریابی و برندسازی خود را تقویت می نمایند.

این دوره آموزشی با بهره گیری از آخرین اصول سفرنامه نویسی که مورد تائید موسسه Lonely Planet است؛ تلاش دارد تا شما را با چارچوب و مهارت های لازم در زمینه سفرنامه نویسی آشنا سازد.

***

چارچوب های آموزشی این دوره عبارت است از:

- چه میخواهید بنویسید

- آنچه لازم است بدانید

- چارچوب های انتشار

- شناخت روندهای سفر

- سبک نوشتن سفرنامه

- وبلاگ نویسی

 - کسب درآمد

- و....

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار:

پنج شنبه و جمعه 27 و 28 شهریور ماه 1399 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

وبینار آموزشی «نقطه شروع»؛ راهکارهای ورود به بازار گردشگری


ورود به بازار گردشگری و فعالیت در آن یکی از مهمترین دغدغه های علاقه مندان، فراگیران و دانشجویان این صنعت است. با این حال؛ در دوره های آموزشی و آکادمیک این صنعت مبحث جدی برای روشن شدن مسیر پیش روی افراد پس گذراندن این دوره ها وجود ندارد. افراد بی شماری در بخش های گوناگون آموزشی صنعت گردشگری فارغ التحصیل شده و اکنون با عناوینی چون راهنمای گردشگری، مدیر فنی و ... فاقد فرصت های شغلی هستند و جهت ورود به این بازار و شروع فعالیت های خود دانش اندکی در اختیار دارند.

سرفصل های کارگاه آموزشی «نقطه شروع»:

- مقدمات طراحی مدل کسب و کار

- ارزیابی بهترین تاکتیک های شروع

- تدوین برنامه های بازاریابی

- راه اندازی و گسترش شبکه های اجتماعی

- اصول توسعه ارتباطات شغلی و حرفه ای

- طراحی محصول (خدمت) نهایی

*****
بر همین اساس این کارگاه تلاش دارد با بررسی راهکارهای گوناگون در بازار گردشگـری به آموزش اقدامات موثر در مسیر شروع به فعالیت در این صنعت بپردازد و علاقه مندان آن را به سمت فرایندهای عملیاتی موثر سوق دهد.

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: جمعه 19 آذماه 1400 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

وبینار آموزشی «گردشگری کودک»


ظرفیت های صنعت گردشگری در جهت توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوامع قابل انکار نیست. در این بین گسترش سطح تعاملات اجتماعی نقطه عطفی در رویدادهای گردشگری است. از سوی دیگر با گسترش فرزند سالاری در جامعه امروز به نظر می رسد که بخش عمده تصمیمات خانواده بر محور ترجیحات کودکان متمرکز شده است.کسب تجربه سفر در قالب فعالیت های گردشگری خانواده یکی از همین تصمیمات کودک محور است. از سوی دیگر برگزاری «بازدیدهای علمی برای کودکان» به عنوان اثر بخش ترین فرصت آموزش و یادگیری نیازمند تمهیداتی است که تنها با آگاهی از اصول گردشگری و رعایت آن، امید دستیابی به اهداف عالیه را ارتقاء می بخشد.

آشنا سازی و پرورش افرادی که از توانایی و آگاهی کافی در راستای طراحی، برنامه ریزی و اجرای بازدیدهای کودکان برخوردار باشند می تواند ظرفیت های تازه ای را در توسعه نیروی انسانی کارآمد در این صنعت ایجاد نماید. کارگاه پیش رو به معرفی چارچوب هایی خواهد پرداخت تا روش هایی برای تبدیل ظرفیت های بالقوه کودکان به ظرفیت های بالفعل آنان در رویدادهای گردشگری تخصصی، علمی و تفریحی فراهم آورد.
 
*****
وبینار آموزشی «گردشگری کودک» تلاش دارد تا روش های بهینه ای برای ارتباط موثر مربیان و کودکان در یک فعالیت گردشگری معرفی نماید.

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: 18 اردیبهشت 1399 از ساعت 18 الی 20

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

وبینار آموزشی «تولید محتوا در گردشگری»


گردشگری پدیده ای در بستر ارتباط است و گسترش همه جانبه ی ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی فرصت مناسبی برای افزایش تعامل اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه ی گردشگری فراهم آورده است. استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی در جهت معرفی و آگاهی بخشی مخاطبان در صنعت گردشگری اهمیتی دو چندان دارد. انتشار رویدادها به عنوان آخرین گام در مراحل چهارگانه سفر ، امروزه متاثر از فناوری های نوین ارتباطی ابعاد تازه ای به خود گرفته است. با این حال بسیاری از افراد همچنان در تولید و خلق محتوای مناسب جهت انتشار در شبکه های ارتباطی و اجتماعی دچار ضعف هستند.

در یک نگاهی ساده تر؛ هر فرد که در شبکه های اجتماعی حضور دارد به تولید محتوا مشغول است تا هم در مورد خود اطلاع رسانی کند و هم کاربران خود را به ادامه همراهی ترغیب نماید. در واقع با تولید محتوا تلاش می شود تا نیازهای مخاطبان مورد توجه قرار گیرد و بخش زیادی از آنها تامین گردد. در صنعت گردشگری، شکاف عمده بین عرضه و تقاضا از طریق ارائه اطلاعات مفید، ضروری و کاربردی پر خواهد شد تا مخاطبان به مصرف خدمات گردشگری علاقه مند شوند. از این رو ضروری است تا افرادی که در این صنعت به عرضه خدمات گردشگری مشغول می باشند نسبت به ارائه اطلاعات مفید در قالب ابزار «تولید محتوای گردشگری» مجهز باشند.

وبینار آموزشی «تولید محتوا در گردشگری» به نحوه تولید و راهکارهای استفاده صحیح از محتوا می پردازد و ساده ترین تکنیک ها را برای خلق یک محتوای مناسب به مخاطبان عرضه می کند. مخاطبان این رویداد آموزشی؛ تمام افرادی هستند که سفر میکنند و علاقه مند به تهیه و انتشار رویدادهای سفرشان می باشند. همچنین تمامی فعالین گردشگری که مخاطبان عمده آنها گردشگران و علاقه مندان سفر هستند. این وبینار فرصت خوبی برای «راهنمایان گردشگری» است که بتوانند با تهیه محتوای مناسب به معرفی مقاصدی بپردازند که محور تمرکز فعالیت های آنان خواهد بود.

چارچوب های وبینار «تولید محتوا در گردشگری» بر اساس موارد زیر است:

- تعریف و ویژگی های محتوای مناسب

- انتخاب موضوع جذاب

- محتوای حرفه ای با ابزار نیمه حرفه ای

- نحوه ویرایش صحیح

- چارچوب های انتشار

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: 6 و 7 فروردین 1399 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

کارگاه «چرا شکست میخوریم؟ شناسایی مسیر موفقیت در بازار گردشگری»


مهندسی معکوس شکست ها، تکنیکی برای بررسی عملکرد است که از این طریق آن می توان به تغییرات بنیادی در ساختار فردی و سازمانی دست پیدا کرد. پذیرش شکست و بررسی علل وقوع آن مهمترین گام در پیمایش مسیر موفقیت است.

گردشگری یکی از مهمترین صنایع جهان در خلق فرصت های اشتغال و کارآفرینی است. بر اساس آخرین گزارش های سازمان جهانی گردشگری از هر ده فرصت شغلی در سراسر جهان یک فرصت به صنعت گردشگری تعلق دارد و می تواند زمینه فعالیت افراد را در این حوزه فراهم نماید. با این حال ورود به این عرصه نمی تواند تضمینی برای موفقیت و ماندگاری فراهم آورد زیرا چارچوب های بازار گردشگری از مشخصات منحصر به فردی برخوردار است که عدم آگاهی از آن می تواند شکست افراد و خروج از این صنعت را ممکن سازد. بر همین اساس آگاهی از زمینه های شکست در این صنعت می تواند چارچوبی برای دستیابی به موفقیت را فراهم آورد.

 

 

کارگاه «چرا شکست میخوریم» تلاشی دارد تا مخاطبان و فعالان صنعت گردشگری را با زمینه های شکست در این صنعت آشنا سازد تا با آگاهی از آنها، توانایی خود را در طراحی مسیر موفقیت افزایش دهند. این رویداد به همت موسسه آموزشی آوای دشتیاران در تاریخ سیزدهم شهریورماه برگزار می شود و به تمامی شرکت کنندگان در این رویداد گواهینامه ی رسمی از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطاء می گردد.

 

تاریخ و ساعت برگزاری کارگاه: چهارشنبه 13 شهریور 1398 از ساعت 15 الی 17

مکان برگزاری : اصفهان، خیابان مرداویج، جنب ساختمان تچرا، پلاک 150، آموزشگاه آوای دشتیاران

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

وبینار آموزشی «برندسازی شخصی» در گردشگـری


گردشگری صنعتی «خدمات محور» است که عامل انسانی نقش مهمی در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و خدمات ارائه شده آن دارد. نقش عامل انسانی می تواند عنصر متمایز کننده ای در ساز و کار رقابتی این صنعت باشد. این در حالی است که بخش مهمی از فعالیت های گردشگری به صورت تعاملات فردی صورت می گیرد، از این رو ایجاد و تقویت یک برند اثربخش در قالب «برند شخصی» بیش از پیش مورد توجه خواهد بود.

***

توسعه شبکه های اجتماعی در طی سالیان اخیر توجه به خلق یک برند شخصی موثر و قابل نفوذ را برای تمامی فعالیت های اقتصادی ضروری ساخته است. این مهم؛ در میان فعالان صنعت گردشگری از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است، زیرا ایجاد یک برند شخصی می تواند به عنوان یک مولفه ی ملموس، ویژگی های ناملوس خدمات صنعت گردشگری را کمرنگ نموده و به افزایش اعتماد گردشگران و کاهش ریسک خرید آنان کمک شایانی نماید.

سرفصل های این وبینار به شرح زیر می باشد:

- تعریف و اهمیت برند شخصی

- جایگاه برند شخصی در فعالیت های تجاری

- برند سازی شخصی

- راهکارهای توسعه برند شخصی

- برند شخصی و شبکه های اجتماعی

- استفاده از برند شخصی در بازاریابی گردشگری

- و...

***
بر همین اساس؛ این رویداد آموزشی در تلاش است با توجه به اهمیت «برندشخصی در گردشگری» به بررسی راهکارهای ایجاد و توسعه آن با استفاده از شبکه های اجتماعی بپردازد.

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: جمعه 13 اسفندماه 1400 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

کارگاه «برند شخصی در صنعت گردشگری»


«برند شخصی»؛ تصویر شما در جامعه و مهمترین شاخصی است که مخاطبان از شما در خاطر دارند. در واقع برند شخصی همان چیزی است که هر مخاطب با یادآوری نام شما در خاطرش نقش خواهد بست. اهمیت برند شخصی محدود به چارچوب های زندگی روزمره نیست. در بسیاری از فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که به شکل انفرادی و یا «خویش فرما» انجام می پذیرد، اهمیت برند شخصی موضوعی حیاتی است. این شاخص راهبردی همچنین در ساختار بازارهای رقابتی که فعالین آن تمایز چندانی در کالاها و یا خدماتی که عرضه می کنند، ندارند؛ کلید موفقیت است.

گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع خدماتی جهان، محل عرضه محصولات سفر و فراغت است که بسیاری از آنها در ماهیت و شکل عرضه خود از تمایز چندانی برخوردار نیستند، در نتیجه فعالیت در این بازارها با محیط رقابتی ،نفس گیر و دشوار روبرو خواهد بود. در چنین ساختاری که خدمات در اشکال مشابه و همگن عرضه می شود، راهبردهای قیمتی هم بی ثمر خواهد بود و منجر به شکست بازار می شود. از این رو تنها ابزار اثربخش که منجر به تمایز خواهد شد بهره گیری از اهرم «برند شخصی» است.

کارگاه «برند شخصی در صنعت گردشگری» که به همت آموزشگاه آوای دشت یاران در شهر زیبای اصفهان برگزار خواهد شد، به تعریف و جایگاه یابی مفهوم برند شخصی در این صنعت می پردازد و تلاش دارد با تعریف دقیق این موضوع و همچنین چارچوب های مفهومی و عملیاتی آن، اهمیت برخورداری از برند شخصی را در فعالیت های گردشگری را یادآوری نماید و مسیر دستیابی به آن را ترسیم کند.

سر فصل های آموزشی این کارگاه به شرح زیر می باشد:

- تعریف و ویژگی های برند شخصی

- تفاوت های برند شخصی و شهرت

- جایگاه یابی برند شخصی در فعالیت های گردشگری

- اجزای برند شخصی

- کارکردهای برند شخصی

- استراتژی های ایجاد و تقویت برند شخصی

 

تاریخ و ساعت برگزاری کارگاه: جمعه 25 مرداد 1398 از ساعت 10 الی 12

مکان برگزاری : اصفهان، خیابان مرداویج، جنب ساختمان تچرا، پلاک 150، آموزشگاه آوای دشتیاران

 

به تمامی شرکت کنندگان در این رویداد آموزشی، گواهینامه رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطاء می گردد. همچنین شرایط دریافت گواهینامه بین المللی MPT اتریش نیز برای تمامی شرکت کنندگان فراهم شده است.

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

وبینار آموزشی «برندسازی شخصی در گردشگری»


گردشگری صنعتی «خدمات محور» است که عامل انسانی نقش مهمی در بهبود فعالیت ها و خدمات ارائه شده آن دارد. کیفیت عامل انسانی می تواند عنصر متمایز کننده ای در فرایندهای رقابتی کسب و کارهای این صنعت باشد. بخش مهمی از فعالیت های گردشگری به صورت فرد محور است که ایجاد یک برند اثربخش را در قالب «برند شخصی» بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد. توسعه شبکه های اجتماعی در طی سالیان اخیر توجه به ایجاد یک برند شخصی موثر و قابل نفوذ را برای تمامی فعالیت های اقتصادی ضروری ساخته است. این رویداد مهم در میان فعالان صنعت گردشگری از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است زیرا ساخت یک برند شخصی می تواند به عنوان یک مولفه ی ملموس به افزایش اعتماد گردشگران و کاهش ریسک خرید در میان آنان کمک شایانی نماید.

سرفصل های این وبینار به شرح زیر می باشد:

- تعریف و اهمیت برند شخصی

- جایگاه برند شخصی در فعالیت های تجاری

- برند سازی شخصی

- راهکارهای توسعه برند شخصی

- برند شخصی و شبکه های اجتماعی

- استفاده از برند شخصی در بازاریابی گردشگری

- و...

*****
بر همین اساس؛ این رویداد آموزشی در تلاش است با توجه به اهمیت «برندشخصی در گردشگری» به بررسی راهکارهای ایجاد و توسعه آن با استفاده از شبکه های اجتماعی بپردازد.

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: جمعه 15 اسفندماه 1399 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

وبینار آموزشی «گردشگری سلامت»


گردشگری سلامت بستر تعامل دو سویه گردشگری با بخش درمانی است و فرصتی برای افزایش ظرفیت ها کارآفرینی در صنعت گردشگری می باشد. بهره برداری از امکانات درمانی مطلوب و همچنین صرفه اقتصادی در مقایسه با سایر کشورها، این امکان را برای فعالین گردشگری کشور فراهم آورده تا در راستای افزایش زمینه های ارزآوری گردشگری بین المللی و توسعه ابعاد گردشگری داخلی اقدام به گام های اجرایی در حوزه «گردشگری سلامت» نمایند. با این حال این بخش از صنعت همچنان ابعاد ناشناخته ای برای مخاطبان خود دارد و مانع مهمی در مسیر عملیاتی نمودن ایده ها به وجود آورده است.

سرفصل های کارگاه عبارتند از:

- معرفی گردشگری سلامت

- ابعاد و گونه های گردشگری سلامت

- از طراحی ایده تا اجرای طرح

- آگاهی از چارچوب های قانونی

- بازاریابی گردشگری سلامت

- و...

*****
وبینار آموزشی «گردشگری سلامت» در تلاش است با تشریح ابعاد گردشگری سلامت و نحوه اجرایی نمودن ایده های مختلف در این بخش، به افزایش فرصت های کارآفرینی در بخش گردشگری سلامت کمک شایانی نماید.

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: جمعه 9 خرداد 1399 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.

وبینار آموزشی «بازاریابی در بحران»


بحران ها بخش جدایی ناپذیر حیات یک کسب و کار هستند که می توانند بر اساس شدت و وسعت خود چالش مهمی در مسیر پیش روی هر بنگاه اقتصادی ایجاد نمایند و موانع جدی در جهت حصول نتایج و خروجی های آن داشته باشند. در بسیاری از موارد همچون شیوع بیماری های واگیر مانند ویروس کرونا؛ کنترل شرایط داخلی کسب و کارها به دلیل تحمیل شرایط سنگین خارجی کار سختی است و کاهش صدمات و لطمات احتمالی نیازمند مدیریت صحیح بحران است. یکی از مهمترین جنبه های مدیریت بحران در فعالیت های اقتصادی؛ «مدیریت بحران در حوزه بازاریابی» است.

در واقع می توان اذعان داشت؛ عمده ترین مسائل پیش روی مدیران و فعالان عرصه های اقتصادی تلاش برای هدایت فعالیت های بازارایابی در شرایط بحرانی است؛ به شکلی که عمده ی تصمیمات و اقداماتی که در این دوره زمانی صورت می گیرد، بتواند اثرگذاری و اثربخشی خود را تا حد زیادی حفظ کند و ابعاد منفی بحران را بر روی فعالیت های بازاریابی بنگاه اقتصادی کاهش دهد. چنین دستاورد مطلوبی تنها با شناخت دقیق بحران ها و طراحی برنامه های بازاریابی بر اساس شرایط موجود محقق خواهد شد.
 
*****
وبینار آموزشی «بازاریابی در بحران» تلاش دارد؛ مخاطبان را به طراحی یک برنامه بازاریابی هوشمندانه در شرایط بحرانی آشنا سازد تا اثرات منفی بحران هایی چون شیوع ویروس کرونا بر ساختار کسب و کار بنگاه های اقتصادی کاهش پیدا کند.

 

تاریخ و ساعت برگزاری وبینار: 22 فروردین 1399 از ساعت 19 الی 21

مکان برگزاری : این رویداد به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می گردد

 

جهت ثبت نام در این رویداد آموزشی اینجا کلیک کنید.


استاد دانشگاه و مدرس رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگـری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما