حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

دریـچه ای به دنیـای مدیریت گردشگـری، جهانگـردی، هتـلداری، راهنمـای تـور و مدیریت فنـی دفاتر خدمـات مسافرتـی

آمار سایت

نظرسنجی سایت

اولین روستای ایران که در فهرست دهکده های جهانی سازمان گردشگری قرار گرفت چه نام دارد؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 65
  • بازدید دیروز : 724
  • بازدید کل : 1559215

«سند راهبردی توسعه گردشگری کشور» را بهتر بشناسیم


«سند راهبردی توسعه گردشگری کشور» را بهتر بشناسیم

برنامه ریزی راهبردی یک اقدام مهم در مسیر طراحی و تنظیم اولویت های یک سازمان است که تلاش دارد جریان استفاده از منابع را به سمت حصول اهداف سازمانی هدایت کند. همچنین دستیابی به هم افزایی کارکنان سازمان را میسر می سازد و موانع موجود در مسیر کارایی آنان را کاهش می دهد. سند راهبردی؛ یک سند مکتوب و واضح از آینده سازمان و مجموعه اقداماتی است که در راستای عملیاتی شدن آن صورت می گیرد. سند راهبردی چشم انداز، بیانیه ماموریت، ارزش محوری، اهداف کلان و برنامه عملیاتی را مشخص می سازد.

***

سند راهبردی توسعه گردشگری کشور؛ با ایجاد یک چارچوب هماهنگ سیاستی در راستای اتخاذ رویکرد بین بخشی و یکپارچگی در جهت دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با هماهنگی دستگاه های اجرایی، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی تهیه، تدوین و از سوی دفتر هیئت دولت در شهریور ماه 1399 به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد.

مشخص ساختن خطوط کلان سیاستی بر اساس چالش های اصلی حوزه گردشگری کشور، ایجاد زمینه تدوین برنامه توسعه گردشگری، پیاده سازی اهداف در پویاترین شکل ممکن با هدف افزایش بهره وری و توسعه و در نهایت دستیابی به شاخص های رقابت پذیری سفر و گردشگری از اهداف کلی این سند می باشد.

***

این سند که با مدل فرایندی تدوین شده است؛در بخش های زیست محیطی تا شبکه های گردشگری کشور از جامعیت مطلوبی برخوردار است و توجه خاصی به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری دارد. در ادامه می توانید؛ جهت مطالعه و آشنایی بیشتر از جزئیات آن؛ «سند راهبردی توسعه گردشگری کشور» را به رایگان دانلود نمائید.

  انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 1568

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استاد دانشگاه و مدرس رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگـری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما