حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

حسیـن مقصـودی | سایت شخصـی

دریـچه ای به دنیـای مدیریت گردشگـری، جهانگـردی، هتـلداری، راهنمـای تـور و مدیریت فنـی دفاتر خدمـات مسافرتـی

آمار سایت

نظرسنجی سایت

اولین روستای ایران که در فهرست دهکده های جهانی سازمان گردشگری قرار گرفت چه نام دارد؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 396
  • بازدید دیروز : 405
  • بازدید کل : 1558822

منابع درسی آزمون جامع گردشگری


منابع درسی آزمون جامع گردشگری

آزمون جامع گردشگری؛ در واقع کنکور سراسری علاقه مندان و فراگیران دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری است که قصد دارند کارت راهنمای تور خود را دریافت نمایند. این آزمون از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هر سال و در دو نوبت برگزار می شود. افراد واجد شرایط شرکت در این آزمون به دو گروه تقسیم بندی می شوند. گروه اول دانش آموختگان رشته های گردشگری که موفق به اخذ حداقل مدرک کارشناسی شده اند و گروه دوم فراگیران دوره های آموزشی راهنمای گردشگری که دوره های آموزشی خود را در مراکز آموزشی و آموزشگاه های مجاز با موفقیت طی نموده و پس از قبولی در آزمون های داخلی، فرصت شرکت در آزمون جامع گردشگری را بدست آورده اند.


جهت شرکت در آزمون جامع گردشگری می بایست در محدوده زمانی مشخص شده از سوی وزارت گردشگری در این آزمون ثبت نام به عمل آورد. فرایند ثبت نام برای فراگیران دوره های آموزشی به صورت اتوماتیک و از سوی آموزشگاه ها انجام می گیرد. با این حال تکمیل بودن مدارک و همچنین گذراندن تمامی آزمون های داخلی از شروط مهم و اصلی جهت ثبت نام فراگیران خواهد بود. همچنین علاقه مندان شرکت در این آزمون که دارای مدارک دانشگاهی مرتبط هستند باید در بازه زمانی ثبت نام به همراه مدارک مورد نیاز به آموزشگاه های مذکور مراجعه و جهت ثبت نام و دریافت معرفی نامه اقدامات مقتضی را انجام دهند.

*****

در نظر داشته باشید؛ جهت ثبت نام اولیه و دریافت اطلاعات و آگاهی از اخبار مرتبط، ضروری است که به سامانه آموزش گردشگری مراجعه نمائید. همچنین منابع درسی جهت شرکت در آزمون های مختلف آزمون جامع گردشگری در ادامه در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که آزمون جامع گردشگری در پنج گروه :

  • مدیریت فنی بند ب
  • راهنمایان ایرانگردی (فرهنگی)
  • راهنمایان زمین گردشگری (ژئوتوریسم)
  • راهنمایان طبیعت (بوم گردی)
  • دوره تاسیسات گردشگری

برگزار می شود و هر فرد می تواند تنها در یکی از موارد مذکور در هر دوره شرکت کند. همچنین در صورتی که افراد موفق به کسب نمره قبولی (10 برای فراگیران و 12 برای رشته های مرتبط) در تمامی دروس آزمون های فوق نشوند؛ می توانند حداکثر تا 3 مرتبه در هر یک از دروس مورد نظر خود شرکت نمایند و شانس خود را برای قبولی در دورس مذکور مورد آزمایش قرار دهند.

در ادامه می توانید تمامی منابع درسی جهت شرکت در هر یک از آزمون های فوق را دانلود نمائید.

  انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 2351

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استاد دانشگاه و مدرس رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگـری

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما