چکیده: بر اساس آخرين گزارش های سازمان جهانی گردشگری ارزش جهانی و مالی گردشگری خانواده در سال 2013 بيش از 140 ميليارد دلار بر آورده شده است. پيش بينی مي شود اين ارقام به بيش از 180 ميليارد دلار تا سال 2018 افزايش يابد كه با نرخ رشد 4.79 درصدی ساليانه تا سال 2020 همراه خواهد بود. سفرهای خانوادگی 12.5 درصد از كل بازار 1.07 تريليارد دلاری گردشگری جهان را در بر می گيرد. این آمارها نشان می دهد گردشگری خانواده همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و به كسب بازارهای بزرگتری در عرصه بين المللی چشم دوخته است. در اين بين جمعيت جوان خانواده به عنوان يكی از مهم ترين اركان تصميم سازی و تصميم گيری در ساختار خانواده، نقش مهمی در انتخاب مقاصد و الگوی هزينه های سفر خواهد داشت. توجه به نيازهای جمعيت جوان از سوی عرضه كنندگان صنعت گردشگری نه تنها رونق و توسعه مقاصد را سبب می شود بلكه با ايجاد زمينه های آموزشی در قالب برنامه های سفر، تمايل به سفرهای خانوادگی را از سوی والدين دو چندان مي كند. اين مقاله تلاش دارد تا با معرفی جايگاه جمعيت جوان در خانواده به نقش انكار ناپذير آن در توسعه گردشگری خانواده بپردازد.
کلمات کلیدی: جمعيت جوان،گردشگری خانواده،گردشگری خلاقانه،بازاريابی جاويژه (گوشه)
***
نویسنده: حسین مقصودی - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی پردیس فارابی دانشگاه تهران
سال انتشار: 1396
محل انتشار: سومين كنفرانس بين المللی علوم انسانی روانشناسی و علوم اجتماعی
زبان مقاله: فارسی
تعداد صفحات: 13
نوع فایل: PDF
برای مشاهده سایر مقالات گردشگری (فارسی) اینجا کلیک کنید.
مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
برچسب های مهم