چکیده: گردشگری صنعتی خدماتی است که ارتباط مستقیمی با تعاملات انسانی در بستری اجتماعی دارد. توسعه این صنعت در کنار گسترش و تجهیز زیرساخت های نهادی، نیازمند تقویت ساز و کارهای اجتماعی است. با تقویت پیش نیازها در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری، به روشنی می توان به تحقق اهداف توسعه بر اساس یک الگوی متوازن امیدوار بود. بررسی چالش ها و موانع تقویت این پیش نیازها قدم موثری در حل معضلات توسعه می باشد. آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین موانع دست یابی به تعاملات اجتماعی در مقیاسی منطقه ای و فرا منطقه ای است که نه تنها باعث کاهش سطوح کمی و کیفی ارتباطات اجتماعی می شود بلکه سبب خلق تصویر نا مطلوبی از مقصد در اذهان گردشگران خواهد شد. این مطالعه با بررسی منابع کتابخانه ای در تلاش است تا عمده ترین معضلات و آسیب های اجتماعی را در مسیر توسعه گردشگری مورد شناسایی قرار دهد. بدیهی است شناخت دقیق معضلات اجتماعی گامی موثر در کاهش اثرات منفی آن در راستای دستیابی به اهداف صنعت گردشگری در مسیر توسعه خواهد بود.
کلمات کلیدی: آسيب اجتماعی، صنعت گردشگری، توسعه گردشگری، رفتار اجتماعی، ناهنجاری اجتماعی
***
نویسنده: حسین مقصودی - دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی تهران
سال انتشار: 1397
محل انتشار: چهارمین همایش بین المللی مدیریت،روانشناسی و علوم انسانی با رویکرد توسعه پایدار
زبان مقاله: فارسی
تعداد صفحات: 12
نوع فایل: PDF
برای مشاهده سایر مقالات گردشگری (فارسی) اینجا کلیک کنید.
مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
برچسب های مهم