چکیده: امروزه صنایع هوایی مسیر جدیدی برای دستیابی کشورها به بازار جهانی است. این نکته قابل ذکر است که تنها فعالیت در صنایع هوایی متضمن جهانی شدن نیست بلکه باید با ایجاد تمایز در ارائه خدمات، دستاورد جدیدی برای این صنعت به همراه داشت.با نگاهی به لیست ده شرکت برترهواپیمایی جهان در سال 2015 نام کشورهای قطر، سنگاپور، هنگ کنگ،ترکیه، امارات، اندونزی و تایوان به چشم می خورد. حضور در جمع بهترین های جهان نه تنها فرصتی برای معرفی کشورهای کوچک به بازار جهانی است بلکه شرایطی برای اعتماد سازی کشورها و سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط را به ارمغان خواهد آورد. در این میان کشور امارات متحده عربی با در اختیار داشتن دو شرکت هواپیمایی (امارات و الاتحاد) در بین ده شرکت برتر این صنعت، توانمندی خود را در زمینه ارائه خدمات مسافرت های هوایی به رخ همگان می کشد.شرکت هواپیمایی امارات (Emirates) در سالهای گذشته حضوری ثابت در لیست بهترین ها داشته است. راز موفقیت این شرکت ناوگان عظیم آن نیست. نقطه تمایز هواپیمایی امارات؛ بهره وری نیروی انسانی در سایه مدیریت مدرن است. مدیریتی که با الهام از چارچوب های مدیریت کیفیت جامع سعی در ارتقاء فرهنگ سازمانی در راستای منافع مشتریان است. آنچه امارات را موفق ساخته توجه به نیاز های امروزی و پیش بینی نیازهای آینده است.
کلمات کلیدی: مديريت كيفيت جامع، فرهنگ سازمانی، شركت هواپيمايی امارات، صنايع هوايی، بازاريابی
***
نویسنده: حسین مقصودی - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی پردیس فارابی دانشگاه تهران
سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی
زبان مقاله: فارسی
تعداد صفحات: 10
نوع فایل: PDF
برای مشاهده سایر مقالات گردشگری (فارسی) اینجا کلیک کنید.
مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
برچسب های مهم